طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

BYOD چیست؟ آینده آن چگونه است؟

 

BYOD چیست؟ آینده آن چگونه است؟

یکی از روند هایی که چند سال است شروع شده و هروز طرفداران بیشتری پیدا میکند بحث BYOD است. این اصطلاح مخفف Bring Your Own Device است که به معنی دستگاه خودت را بیاور می باشد. حتی ممکن است شما با اصطلاحاتی نظیر BYOT(Bring your own technology)، BYOPC(Bring your own PC)، BYOP(Bring your own phone) را نیز شنیده باشید. همه اینها مواردی هستند که به سازمان ها و شبکه های Enterprise کمک میکنند تا علاوه بر ایجاد حس غرابت در کاربر و حس راحتی استفاده از دستگاهی که دوست دارند، هزینه های خود را کاهش دهند. آنها میتوانند ایمیل های کاری خود را روی iPhone یا Nexus چک کرده، و یا نرم افزارها تخصصی را روی لپ تاپ خود اجرا کنند و در محیط کار از آنها استفاده کنند. افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه های سازمانی از مزایای استفاده از این نوع استراتژی سخت افزاری است. در واقع بوسیله این استراتژی شما میتوانید کاربران را ادمین و نیروی ساپورت کامیپوترها، لپ تاپ ها، گوشی ها و تبلیت های خودشان کنید.

یکی از شاهدین گسترش استراتژی BYOD میتواند تغییر روندهای تولیدی توسط شرکت های بزرگی نظیر گوگل و اپل برای ایجاد تغییرات در دستگاه های اشان است تا بتوانند تبدیل به دستگاه هایی گردند که میتوانند بخوبی از عهده کار های حرفه ای بر بیایند و از یک دستگاه شخصی ساده به یک دستگاهی که توانایی اجرای پروژه ها و نرم افزارهای کاری را دارند و در شرایط کاری استفاده میشوند را داشته باشند.

هرچند، BYOD میتواند یک لبه تاریک نیز داشته باشد. اگر تمامی جنبه های این استراتژی به خوبی درک نشود، میتواند علاوه بر کاهش راندمان، از نظر امنیتی نیز بسیار مهلک بوده و صدمات جبران ناپذیری به اطلاعات سازمانی وارد آورد.

بسیاری از کارشناسان IT  اعتقاد دارند که BYOD پرخطر و مضر است و این بسیار راحت تر است که یک دستگاه ایمن با رعایت تمامی اصول امنیتی در اختیار کاربران قرار دهیم تا خودمان را درگیر ریسک های این استراتژی کنیم. اما به نظر بسیاری دیگر از کارشناسان، BYOD آینده سیستم های کاری است، چه ما برای آن برنامه ریزی کرده باشیم و چه نکرده باشیم. تنها چیزی که میتواند این مطلب را سهل الوصول تر کند این است که مزایا و مخاطرات آن را بدانیم.

یکی از راه های کاهش مخاطرات، ایجاد امنیت در لایه های درونی شبکه است. بطوریکه بتوان Connection های ایمن برای کاربران ایجاد کرد و اتصالات آنها را از هر جهت مانیتور و هرگونه مخاطره ای را به سرعت شناسایی و رصد کرد. با این کار، اگر کاربری، سهواً یا عمداً، اقدام به ارسال و دریافت ترافیکی خارج از سیاست های امنیتی شبکه شما داشت، میتوانید آن را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین میتوانید یکسری نیازمندی های اولیه برای کسانی که میخواهند دستگاه های خود را استفاده کنند داشته باشید و طی فرآیند هایی دستگاه های آن ها را ایمن کنید و هرگونه مخاطره ای را حذف کنید.

 

فایروال چیست؟ چطور به افزایش امنیت شبکه ما کمک میکند؟ادامه مطلب

در یک استراتژی امنیتی مناسب، مدیران شبکه میبیاست اولاً آن دسته از اطلاعاتی که میتوانند از طریق دستگاه های شخصی قابل دسترسی باشند را مشخص کنند. این اطلاعات باید طی مکانیزم های برای دستگاه های غیر سازمانی در دسترس باشند. ثانیاٌ می بایست سیاست های روشنی برای زمانی که این اطلاعات از بین رفته و یا دزدیده میشوند اتخاذ شوند تا طبق برنامه اقدامات مقابله ای انجام گیرد. همچنین میبیاست مجموعه قوانینی برای برخورد با خاطیانی که اصول کسب و کار و امنیت را زیر پا میگذارند تصویب و به همه گان ابلاغ گردد. آموزش و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه میتواند بسیار حائز اهمیت باشد تا کسانی که از این روش استفاده میکنند از مزایا و ریسک های آن کاملاً آگاه باشند.

بسیاری معتقدند که اجرای درست این سیاست میتواند علاوه بر افزایش اثر بخشی و کارایی سازمانی، اشتیاق کاربران برای انجام بسیاری از امور کاری را نیز بیشتر کند. هرچند این امر میتواند در ابتدای امر هزینه هایی را به سازمان تحمیل کند. درست است که هزینه های دستگاه های سازمانی کاهش خواهند داشت، ولی هزینه ساپورت دستگاه های مختلف در شبکه، ایجاد امنیت بروی آنها، آموزش و هماهنگ سازی سرویس های موجود گاهاً هزینه بر هستند. برای مثال اندروید گاهاً به دلایلی با برخی سیستم های سازمانی و پرتال ها و یا نرم افزارها به مشکل برمیخورد. یا سیستم های شرکت اپل ممکن است از نظر محدودیت کاربران را تحت فشار قرار دهند. هماهنگ سازی این سیستم ها میتواند موجبات تحمیل هزینه به سازمان را فراهم آورد.

 

۵ تغییر بزرگ در دنیای امنیت شبکه در سال ۲۰۱۵ چه بودند؟

یکی از قدم هایی که میتوان برای انتخاب سیاست درست از سوی سازمان ها به آن اشاره کرد آنالیز دقیق نیازهایشان است. ایا شما نیاز دارید که Mobility یا قابلیت جابه جایی در سازمان شما مدیریت شود؟ اگر این اتفاق بیفتد میتواند به افزایش راندمان و بهره وری شما کمک کند؟ پس BYOD میتواند راهکاری مناسب برای شما باشد. در اولین قدم اطلاعات خود را اولویت بندی کنید. در قدم بعدی دستگاه ها  و اتصالات خود را ایمن کنید. در گام بعدی سیاست های امنتی پیشگیرانه و سناریو های  مقابله ای را تدوین کنید و در قدم نهایی آموزش به استفاده کنندگان ازین استراتژی را سرلوحه خود قرار دهید.

 

گروه ارج گستر

www.ArjGostar.com

05138941455

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.