طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

کامپیوتر های خانگی چقدر اهمیت دارند؟

قسمت اول: کامپیوترهای خانگی

امنیت شبکه؛ مواردی که باید بدانیم

کامپیوتر های خانگی چقدر اهمیت دارند؟

بسیاری از مردم به طرز عجیبی تهدیداتی که در استفاده از اینترنت در کمین آنهاست نادیده میگیرند. آنها میگویند : “چه کسی به خود زحمت میدهد که کامپیوتر شخصی من را هک کند؟” هرچند شاید این جمله گاهاً درست به نظر بیاید، ولی برای یک هکر، شما تنها یک سیستم دیگر در اینترنت هستید که میتوانید در شبکه ای از قربانیان قرار گیرید.

برخی از هکر ها که به Script Kiddies معروف هستند، بوسیله ابزارهایی که در دست دارند، اینترنت را اسکن میکنند و در این جستجو به دنبال دستگاه هایی میگردند که دارای ضعف و یا آسیب پذیری خاصی هستند و به محض یافتن آنها، عملیات آلوده سازی انجام میگیرد. ابزارهای مذکور به صورت اتوماتیک دستگاه را آلوده و کنترل آن را به دست میگیرد.

یکی از استفاده های رایج این دستگاه ها که بعضاً از آنها به عنوان زامبی یاد میشود، راه اندازی حملاتDOS و DDOS است. (برای آشنایی با حمله DDOS این مقاله را بخوانید.) همچنین هکر ها میتوانند از تعداد زیادی از کامپیوتر های تسخیر شده برای گم کردن رد IP های واقعی خود استفاده کنند. استفاده از سیستم های زامبی برای گم کردن رد حملات و سازماندهی حملات از این دستگاه ها بسیار رایج است، از آنجاییکه پیگیری و رهگیری این حملات برای مقامات قانونی بسیاری دشوار خواهد بود. مخصوصاً اگر حملات از مکان های مختلف جغرافیایی ترتیب داده شده باشد.

با توجه به این حقایق، این بسیار محتمل است که کامپیوتر شخصی شما در خانه، محلی که شما معمولاً اطمینان دارید مورد تهدید خاصی نیست، مورد سوء استفاده هکرها و متخلفین قرار گیرد اگر پیش نیازها امنیتی و الزامات یک سیستم ایمن در مورد کامپیوتر شما رعایت نشده باشد.

یکی دیگر از تهدیداتی که شباهت زیادی به Script Kiddies دارد، حملاتی است که توسط Worm ها انجام میگیرد. آنها مکانیزم عملکردی شبیه به ابزارهای اتوماتیک Script Kiddies دارند و یک طیف خاص از IP ها را اسکن کرده و پس از یافتن قربانیان، آنها را آلوده کرده و بوسیله آنها اسکن های مجدد را برنامه ریزی میکنند. این مکانیزم پیشرفته میتواند بصورت هرمی عمل کرده و در یک زمان کوچک تعداد زیادی از کامپیوتر ها را آلوده کند. زیر هر یک از سیستم های آلوده شده خود یک اسکنر هستند که میتوانند تعداد زیادی گروگان جدید بگیرند.

بخش دیگری از حملات بصورت ویروس هایی است بوسیله مهندسی اجتماعی (Social engineering) گسترش پیدا میکنند. خیلی از این ویروس بوسیله ایمیل و با موضوعاتی نظیر “دوستت دارم” ، “مدارکی که درخواست کرده بودید..” و یا عناوین هوس برانگیز دیگری ارسال میشوند. حقیقت این است که هیچ مکانیزم خاصی برای مقابله با این نوع از حملات وجود ندارد.

آسیب ها در این نوع از حملات میتواند از آلوده کردن سیستم های دیگر از طریق سیستم شما باشد، تا ارسال مدارک و اطلاعات شخصی شما به سایرین. چند سال قبل ویروسی یافت شده بود که میتوانست تمامی محتویات پوشه “My Documents” در ویندوز را برای آدرس های آلوده شده ارسال نماید. بعد از مدتی ممکن بود مدارک شما در دست بیش از چندین میلیون یا حتی میلیارد انسان در حال تبادل باشد.

در موردی دیگر، ویروسی که توسط ایمیل دانلود میشد، اقدام به Encrypt کردن فایل های Word در یک کامپیوتر میکرد و سپس از صاحبان آن میخواست تا برای رفع این مشکل، مبلغی را به حسابی واریز نمایند، در غیر اینصورت فایل های آنها هرگز به حالت عادی باز نمیگردند. گفته میشود هکرها از این طریق هزاران دلار پول به جیب زده اند.

یکی از بهترین کمین گاه های های اسکنر ها، سیستم های BroadBand است. زیرا هکرها میدانند همیشه و بلااستثناء سیستم های زیادی را خواهند یافت که بی دفاع و غیر ایمن هستند و میتوانند موارد خوبی برای حمله باشند.

با توجه به جمیع این بحث ها، شما ممکن است فرد مهمی نباشید که کامپیوتر شما مورد تهاجم قرار گیرد، و یا فکر کنید شانس دیده شدن شما در بین میلیاردها کامپیوتر کم باشد، اما این حقیقت که شبکه های زامبی ایجاد شده از قربانیان، هریک در ابتدا وضعیتی مشابه به شما داشتند. قطره ای در دریا!

عدم بازکردن ایمیل های ناشناس، استفاده از آنتی ویروس های معتبر، انجام بروز رسانی های مکرر آنتی ویروس و سیستم عامل، عدم اشتراک گذاری فایل های غیر مجاز و مشکوک، عدم کپی کردن اطلاعات از سیستم های ذخیره سازی نظیر فلش مموری ها و هارد دیسک هایی که از امنیت آنها اطمینان ندارید، استفاده از مودم ها و سوییچ های معتبر و استفاده از سرویس های ISP های مورد اعتماد از جمله راه هایی است که میتواند امنیت سیستم شما را حداکثر نماید.

گروه ارج گستر

www.ArjGostar.com

05138941455

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.