طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

طراحی وب سایت مشهد

ده عملگر جالب از Siri که احتمالاً نمی دانید

ده عملگر جالب از Siri که احتمالاً نمی دانید

تقریباً تمام کاربران اپل با قابلیت‌های پایه ی Siri قدرتمند آشنایی دارند. اما آیا این تمام توان نرم افزار Siri است؟ می توانیم به طور قطع بگوییم جواب خیر است. این اپلیکیشن با کمک گرفتن از دیتابیس‌های مختلف مانند Wolfram Alpha قادر است تا پاسخگوی سوالات متنوع و بعضاً بسیار جالب کاربران باشد. در زیر لیستی ١٠ تایی از کاربرد‌های شگفت انگیز Siri در اختیار شما خواهیم گذاشت.

١-تغییر نام خود

اگر از صدا زدن اسم خود توسط siri راضی نیستید یا از آن خسته شده اید، می توانید نام خود را در حافظه ی او تغییر دهید. با گفتن عبارت “call me______ from now on” از این پس siri شما را با این نام صدا می زند.(در محل خالی نام مورد علاقه ی خود رابیان کنید)

٢-کالری میوه‌ها و مواد غذایی را بدست بیاورید

با گفتن عبارت “______Wolfram how many calories are in a” یا ” Wolfram how many calories does a ________ have” از میزان کالری موجود در ماده ی غذایی خود مطلع شوید.

۴- siri به سوالات عجیب شما نیز پاسخ خواهد داد

همانگونه که گفته شد دیتابیس Wolfram Alfa در بسیاری از مواقع به کمک Siri می آید. به عنوان مثال من در این قسمت از سیری درخواست کردم احتمال سقوط یک هواپیما را تخمین بزند. فقط کافیست عبارت “Wolfram what are the odds of a plane crash” را بیان کنید.

۵-خواندن پیام‌ها و ایمیل‌های شما

می توانید از siri بخواهید که پیام‌ها و ایمیل‌های اخیر شما را برایتان بازگو کند. این عملگر را با عبارت “Read my last massage” یا “read my last email” فعال کنید. البته این عملگر به دلیل نبودن زبان پارسی در فهرست زبان‌های siri در کشور مقداری بلااستفاده است.

۶- از siri بخواهید که نام شما را بهتر تلفظ کند

احتمالاً بارها برای شما به عنوان کاربر ایرانی اپل پیش آمده است که siri نام شما را درست تلفظ نمیکند. با گفتن عبارت ” You pronounce my name wrong” می توانید یک بار نام خود برای سیری بخوانید، از این پس او نیز نام شما را درست تر بیان خواهد کرد.

٧-سریعاً به تنظیمات اپلیکیشن مورد نظر خود بروید

هنگامی که در یک نرم افزار هستید، (در این نمونه Excel) پس از فشار دادن کلید Home و ظاهر شدن siri، می توانید واژه ی “Settings” را بیان کنید. این عملگر ظرف یک ثانیه تنظیمات اپلیکیشن مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می دهد.

٨- گفته ی خود را تصحیح کنید

اگر در گفته ی خود هنگام صحبت با سیری مشکل داشتید، میتواند با لمس گفته ی خود (که حالا به صورت نوشتاری ظاهر شده است)، آن را ویرایش کنید.

٩- کد‌های مورس!

یکی دیگر از قابلیت‌های عجیب siri دریافت واژه ی کاربر و ترجمه ی آن به کدهای مورس است. این عملگر با بیان عبارت “What’s Morse code _______” فعال می شود.

 

١٠- خاموش کردن siri

راه‌های مختلفی برای خروج از سیری وجود دارد. علاوه بر فشار دادن کلید Home می توانید با واژه ی “Bye” از او خداحافظی کنید و به صفحه ی اصلی دیوایس خود برگردید.

 

گروه ارج گستر

38941455

www.ArjGostar.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.